رشته‌هاي داراي توجيه اقتصادي احيا مي‌شوند

احمد جعفرپور در گفتگو ميراث آريا(chtn)، با بيان اين مطلب افزود: در بحث آموزش رشته‌هاي منسوخ شده و يا در حال منسوخ نيز رشته‌هايي که مي‌تواند توجيح اقتصادي داشته باشند، مورد توجه هستند.

وي با بيان اينکه تعدادي از رشته‌ها چندان فايده اي براي احياي آن‌ها وجود ندارد، اظهار داشت: با اين رويکرد از دهه 70 رشته‌هايي چون چرم و گليم بافي را در بحث آموزش رشته‌هاي صنايع دستي مورد توجه قرار داده‌ و نتايج رضايت بخشي نيز در افزايش اشتغال‌زايي اين رشته‌ها به دست آورده‌ايم.

معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي استان همدان ادامه داد: تعداد کارگاه‌هاي موجود رشته‌هاي چرم و گليم بافي در اين سال‌ها بسيار انگشت شمار بوده است و اين در حالي است که در حال حاضر بيش از 200 کارگاه فعال اين رشته‌ها در استان وجود دارد.

جعفرپور ادامه داد: با وجود غير فعال بودن رشته‌هايي چون چرم در اين استان در ساليان متمادي، احياي اين رشته با آمار سال 86، به اشتغال بيش از هفتصد نفر از صنعتگران استان انجاميده است.

وي تصريح کرد: با وجود واگذاري آموزش رشته‌هاي صنايع دستي از سال 85 در اين استان، ولي همچنان آموزش رشته‌هاي در حال منسوخ اما کاربردي و داراي بازار فروش همچنان در الويت قرار دارد.

معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي استان همدان همچنين از آموزش پيوسته رشته گره چيني در مراکز آموزش صنايع دستي در سال جاري خبر داد و افزود: طبق آمار موجود شايد حدود 10 کارگاه فعال گره چيني داشته باشيم که با وجود احساس نياز نسبت به اين رشته در حال افزايش کارگاه‌هاي فعال اين رشته هستيم./111

انتهای پیام/

کد خبر 138705283